Sunday, February 26, 2012

Forest Humph!

Shared so much laughter with S, Ceme, Aldy and Rias during the photoshoot!



Hijab Paris (turqoise), Cotton Shawl pashmina (grey). Unbranded top.  MORDU turqoise necklace. LM for HW turqoise belt. Black ripped jegging, LVClasstyleshop grey asymmetric skirt. GOSH T-bar heels

photos and edited by @sonywisnu

Saturday, February 25, 2012

Peach


LM for HW peach blazer, unbranded bodycon black dress, colorbox straw hat

photo by @sonywisnu
edited by me

Saturday, February 18, 2012

Two Ways

 I just found out that being a housewife is pretty fun! Okay, not that i have married yet, but Emak is going back to her hometown for her son's marriage. So it is automatically me, the eldest daughter with two younger siblings plus one niece (yes, Acha!) got the heaviest duty on doing the house work. :D

Aaaand yesterday i made pancakes for Acha. The taste wasn't so bad, i think :p


My Dad asked a very confusing question for me to answer: Whether to continue my study to S2 and focusing on Advertising, or take a class at Esmod and becoming a fashion designer.
That's a hard choice thou, I like both of  Adv and fashion design.... but in the end my father convinced me to follow what I really want, pressure-free! thanks, Papa <3


Tuesday, February 14, 2012

Corner Kick

that cactus name is Marble heheh. And that thing inside the green old jar is chocolate coin i love

Loving my new corner of my room that I designed till my ass off. I bought the rack, the frame, the L brackets all by my self and even nailed it on the wall!! heheh
This, eventually, inspired by a picture from my lovely couple, Dikka and Vega Afidick on their Instagram. Thanks for the inspiration anyway!
Wish you all a happy Wednesday! Kiss

Sunday, February 12, 2012

Girlie Time

Maybe some of you questioning what kind of site I browse other than some blogger's blog on my spare times? And maybe some of you will laugh if you know the answer: I like playing some girl's game at www.girlsgogames.com ! ahahaha
Believe me it's quite entertaining, because there's A LOT of games. Bet the tomboys will love it to!

And tomorrow is already a college time again. Happy to be buzz-e by positive and productive activities. Besides my daily lecturing, I also take design graphic courses in Lestude and Conversation Class in EF. Still a lot to upgrade! Hope it'll turn out well.

Been reading Tony Buzan's book and I found this amazing quote:

Floreant Dendritae
May your Brain cells flourish

Hope you guys loving your days too!
love, T

Friday, February 10, 2012

Why Choose Curative then?

Awal tahun 2012 ini dimulai dengan banyak sekali kejadian tak terduga dalam skala nasional. Mulai dari Afriyani Susanti yang mengemudi mobil Xenia under influences of drugs, seekor singa di Taman Satwa Taru Jurug (TSTJ) bernama Ony yang tiba-tiba keluar dari kandangnya dan menerkam onta yang akhirnya mati, dan baru-baru ini kemarin ada kecelakaan maut di Cisarua, Bogor dimana bis Kurnia Bakti yang ternyata remnya blong, menewaskan sedikitnya 13 orang di jalan yang kata teman saya, gak pernah gak rame. Dan yang lebih mengejutkan, pilot salah satu maskapai penerbangan yang ketauan make sabu-sabu, bahkan selagi dia melaju pesawatnya dengan nyawa ratusan penumpang di tangannya. Belum lagi dia bilang kalo dia bukan satu-satunya pilot yang memakai barang haram tersebut!

Masya Allah.

Ada salah satu persamaan antara ketiga peristiwa itu, dilihat dari bagaimana akhirnya pemerintah menaruh 'concern' untuk penyelesaian masalah-masalah itu. Mereka cenderung menyembuhkan saat udah kebacut dan bukannya mencegah sebelum kejadian. Get my point?

Nih ya, tentang Afriyani. Abis ketauan kalo pengedaran sabu-sabu, narkotik, dan psikotropika masih BANYAK diluar sana, pihak berwajib baru bilang "Akan kami usut setuntas-tuntasnya dari mana asal barang haram tersebut kenapa bisa masuk diskotek blahblahblah". Lah, kemana aja kalian? Orang yang make, ngedarin kaya gitu diluar sana masih banyak yang bebas, dapet duit, seneng-seneng. Kenapa baru ada kejadian kaya gini terus kalian baru gerak, mencari siapa pihak yang harus bertanggung jawab?

Tentang singa di TSTJ, Si Oni. Wajarlah kalo akhirnya naluri buasnya keluar dan jadi liar lagi. Lha wong kandangnya aja sempit dan ga terawat begitu. Dan lagi dia hidup sendiri tanpa pasangan, udah barang tentu dia bosen di dalam kandang engga ngapa-ngapain. Kenapa dia bisa keluar dari kandang sedangkan masih banyak pengunjung yang ada di TSTJ? Katanya sih, kandangnya cuma satu pintu dan petugasnya lupa ngunci pintu lagi abis bersih-bersih. Baru abis ketauan, pintu pager kandangnya si Oni di dobel. Harus nunggu ya sampe ketahuan, harus nunggu ya sampe kejadian jelek kaya gini? Masih untung ga ada manusia yang jadi korban jiwa, meskipun saya mengucapkan duka yang sedalam-dalamnya bagi keluarga onta yang ditinggalkan.

Tentang pilot yang make sabu-sabu... baru abis kasusnya 'geger' dan bikin heboh, semua pilot wajib ikut tes kesehatan dan pada di tes urine. What??? Jadi selama ini pilot-pilot itu kebanyakan enggak dilihat kesehatannya bagaimana, atau dia pengguna/ tidak? Kenapa baru sekarang dites-nya?

Yang terakhir tentang kecelakaan di Cisarua. Dugaan sementara bis kurnia bakti remnya blong. Kok masih boleh jalan? Apa bagi supir bus ga ada ketentuan untuk ngecek kendaraan yang mau dipake? apa ga ada himbauan untuk nyervis rutin atau apalah biar make sure 100% kalo semua kendaraan di jalan itu layak pakai?

Kenapa harus nunggu sebuah musibah terjadi untuk tahu betapa beberapa hal di Negara ini ga berjalan semestinya. Yang patut dipertanyakan apakah orang-orang yang terlibat di dalamnya, baik pelaku (Afriyani, para pilot, dan petugas kandang -masih banyak yang lain) dan pihak berwajib seperti polisi, pemilik maskapai penerbangan, atau pengembang kebun binatang itu tau tugas dan peran mereka apa?

Ini yang bikin prihatin. Yang semestinya mengayomi dan melindungi, asyik sama dunia dan kesenangan mereka sendiri. Yang harusnya negakin hukum, asyik sama kehidupan pribadinya. Yang harusnya dilindungi dan diayomi, juga gatau kalo semestinya mereka coba untuk jaga diri selalu. Inilah kenapa budaya "alah-paling-cuma-formalitas" itu berkembang di Indonesia. Ada tes kaya gini selalu dibilang "gausah dikerjain beneran, pasti lulus kan cuma formalitas" ada pengecekan kaya apa selalu dibilang "santai aja kasih duit tar ga diperkarain". We usually choose curative instead of preventive . Kita udah kebiasaan melakukan tindakan penyembuhan ketimbang pencegahan.

Lalu apa yang harus kita lakukan buat keselamatan diri sendiri? Ya mulai sekarang naik motor pake helm walaupun deket, selalu bawa surat-surat dan cek kendaraan. Pake seatbelt jangan cuma pas ada pemeriksaan polisi itu buat kebaikan dan keselamatan kalian sendiri bukannya buat cari-cari aja (walaupun emang buat mereka itu 'cari-cari' jatohnya). Dicek apa kopling, gas, rem, lampu rating berfungsi. Kalo ga ya gausah dipake dulu, diservisin. Kalopun kalian harus ikut kendaraan yang disupirin orang lain gausah ragu tanya, apa mereka udah punya SIM dan terampil mengemudi. Kalo mereka emang baik pasti ga marah, kan nyawa kalian sendiri yang dia bawa. Selalu fokus dan waspada, di jalanan walaupun kalian bener, tapi bisa aja pas apes ketemu orang yang ga bener. Maut itu dimana aja, kita gatau kapan. Jadi selalu diniatin baik kalau keluar rumah.

Naudzubilahimindzalik. Semoga kita semua selalu dalam lindungan Allah SWT. Happy Weekend, Readers!

Tuesday, February 7, 2012

As I write this post, I've already laugh cuz I know it'll be very, very childish to say it on my personal blog. So, someone has picked a fight with a wrong, I tell you baby, wrong person. I'm a kind of girl who is freely expressed what i feel or think about something, and if somebody is messing around with me, they're messing around with the best. Note that.
So it started yesterday when I continuously received pointless broadcast messages. As someone who also continuously disturbed by it, it's my prerogative to even yell, "Hey you people, do i ever reply your bm or even show some interests on it? Stop send it, what on earth!" but instead of doing that, i tweete about it, still with a best manner words i could found on a situation like that. and then, one of my friend bbm-ed me: "Does your tweete refer to 'A' ?" I said it's not her, and why she asked such a question. She said she read bout that girl's tweete that seemed related to mine and how my friend was irritated bout this thing too. And when I checked it, I laughed. Laughed so hard.
Oh okay, so she did think that i talk about HER. eh?
At first it's not a matter for me, but the idea tickled me: "What if I check it with replying her status" So I mock her back nomention-ly and guess what? She DELETED her previous tweetes huahaha. So it's clearly ME she has been talked for over a night through her status updates. I mean come on, mine is not so rude, compare to yours. If you're brave enough to write it, so you must be brave enough to be responsible about it. And please act like an educative people who's not so easy feel and think negative towards other people just by a single criticism they said on a social media like twitter.

Life is short, why so serious? :))

Don't get me wrong, i write it just to make sure she understands my point of you cuz I know she'll read it, and hopefully, understands it. And when the time has finally came, feel free to discuss it together with an open-mind and not just based on an assumption. However I cannot even mad at you cuz you're his relatives and there's some respects left for your family.

by the waaay, i just shortened my hair. How do you guys think about it?